Pazarlama ürün yönetimi ayrılmaz bir parçasıdır. Herhangi bir iş formunda, pazarlama bir ürünün başarısını belirlemede önemli bir rol oynar.
Basit bir deyişle, pazarda ürün sunumu olarak tanımlanır. Bu vb satış, reklam, ürün yerleştirme, dağıtım gibi birçok yönü içerir.
Aynı zamanda pazar ve müşteri beklentilerini analizini içerir. Bu kapsamda olmayan bir ürün geliştirmeye yönelik kendi enerjilerini aktarması beyhude olduğu gibi Pazar araştırması önemlidir. Rakipleriniz çoktan yol almış ise bir ürünü pazara vermek zordur.
Yeni bir ürün piyasaya girdiğinde, halk her zaman endişelidir. Satışları arttırmak için halkı teşvik ettirmek gerekir. Pazarlama, doğru yer ve zamanda bir ürünün satışında doğru stratejiyi belirlemektir. Yerine göre satış belirtilen hedefe kadar olsa kafidir. Ancak pazarlama bir ürünü sınırlı bir şekilde pazarlamak değildir.
Pazarlama ürünün piyasadaki ömrünün ne kadar olacağını belirler. Piyasada ürün patladı desek bile uzun süre gideceğini bilemeyiz. Üretici tabiki ürünün piyasada uzun soluklu kalmasını ister. Lansman ve sürekli pazarlama bir ürün için aynı derecede önemlidir. Piyasaya yeni ürünlerin girmesi sabit rekabet olmayacağı anlamına gelir.
Pazarlama ürünün sahip olduğu kusurları örtmek için maske görevi görür. Bir ürün birden kusurları olabilir ama ürün uygun bir promosyon sayesinde gizlenebilir. Promosyon ve reklam pazarlama da önemli bir bölümünü oluşturur.
Viral pazarlama, ürün tanıtmak için mevcut ağları kullanır. Örneğin, televizyon, İnternet gibi. Özellikle sosyal ağlar maliyet açısından önemlidir. Ucuz maliyet ile büyük bir tanıtım yapabilirsiniz. Çalışanlarınızı sosyal ağ potansiyeli yüksek olan kişileri seçmenizi öneririm.
0 yorum:
Yorum Gönder