DİZLERDE NEDEN AĞRI VE ŞİŞLİK OLUR ~ AyQo Blog
  • Ücretsiz Mobil Chat ScriptiÜcretsiz chat sitesi açabileceğiniz bir script yazmak istedim.
  • LOL İtibar Puanı KasmaDünyanın en çok oynanan ve takip edilen oyunu LOL konusunda söylemek istediğim birkaç şey var.
  • Online Anti-Virüs Tarama ve Koruma SiteleriFirmalar arası rekabet sonucu ortaya çıkan çevrim içi veya Online tarama sisteminizi korumaya yardımcı olabilecek düzeyde.
  • Çoklu Skype Açma Programsız (Resimli Anlatım)Windows live'dan kalan bir alışkanlıktır Messanger'de çoklu oturum açmak.
  • PHP Youtube Bot YapımıPHP ile Youtube'dan video bilgilerini çekme işlemini çok basit kodlarla anlatacağım.
1 2 3 4 5

24 Ocak 2012

Yazan AyQo

Dizimizle ilgili bir problemimiz olduğunda neler yapmalıyız, bu probleme nasıl yaklaşmalı ve ne zaman doktora başvurmalıyız? İşte ağrı, şişlik, hareketlerde kısıtlılık ve diz içinde sıvının artması durumunda yapmanız gerekenler…

1. Düşme, dizin dönmesi ya da dizinize bir şey çarpması sonrası dizinizde şişlik ve ağrı olduysa; günde 3-4 defa buz kompresi yapın.
Dizinizi bandajlayın ve ağızdan antienflamatuvar ilaç alın. Şikayetleriniz azalmaz ya da artarsa ve gün sonu yürüyemez duruma gelirseniz mutlaka bir ortopediste

başvurun.
2. Dizinizde şekil bozukluğu varsa; kırık ya da ciddi boyutlarda bağ zedelenmesi olabilir. Bu durumda acil servise başvurun.
3. Diz kapağı kemiği üstünde şişlik, ısı artımı ve hassasiyet varsa, hareket edildiğinde ağrı artıyorsa; patella(ayna kemiği) kırığı olabilir. Diğer taraftan bu

bölgedeki bursanın(eklem çevresindeki içinde sıvı olan kesecikler) enflamasyonu da aynı bulguları verebilir. Her iki durumda da buz kompresi yapıp, doktora başvurun.

Merdivenler Zorluyorsa
4. Diziniz şiş ve dokunmakla hassas ise ve uzun süre oturma ya da merdivenleri kullanma sonrası şikayetleriniz daha da kötüleşiyorsa; kıkırdak ya da bağ zedelenmesi ya

da diz kapağı arkasındaki kıkırdağın yumuşaması olabilir. Doktora görünmeniz gerekir.
5. Dizinizin arkasında keskin bıçak batar tarzda ağrı oluyor ve bacak adalelerini gerince bu ağrı artıyorsa; bacak arkasındaki hamstring adalesi yırtılması olmuştur.

Bu adale eğer tam koparsa ameliyat gerekir. Birinci ve ikinci derecede yırtıklarda tedaviyle tam iyileşme sağlanır.
Hemen buz kompresi ve bandaj yapın. Anti enflamatuvar ilaç alın. Ayakkabılarınız içine destek koyup topuğu 1 cm kadar yükseltin.
Eğer şişlik ve ağrı artarsa doktora görünün.Artmaz ise burada göreceğiniz morluk ya da sarı renk sizi korkutmasın. Ağrınız azalınca germe egzersizlerine başlayın.
6. Dizinizde sürtünme ya da kum tanesi varmış gibi ses geliyor, arada diziniz kilitleniyorsa; bu kıkırdak zedelenmesinden dolayı olabilir. İstirahat edin, buz kompresi

yapın ve anti enflamatuvar ilaç kullanın.
Eğer şişlik ve ağrı artarsa doktora görünün.
Yoksa Kireçlenme mi?
7. Uzun zamandır dizinizde tekrarlayan ateş, kızarıklık ve şişlik oluyorsa; bu romatizmadan dolayı ya da gut hastalığından olabilir, mutlaka doktora başvurun.
8. Eğer diziniz aylardır ya da yıllardır şiş ve dokunmakla hassas ve ağrılı ise; osteoartiritten(kireçlenme) dolayı olabilir. Antienflamatuvar ilaç kullanın ve doktora

görünün.
9. Dizinizin arkası şiş ise; bu baker ya da popliteal kisttir. Diz içindeki hadiseye bağlı olarak üretilen fazla sıvının diz arkasında belirmesi durumudur. Buz

kompresi yapılıp istirahat edilir. Eğer ağrı fazlalaşır ve hareketler kısıtlanırsa kist patlamış olabilir. Bu durumda doktora başvurmak gerekir.
10. Eğer 12-16 yaşları arasında iseniz ve dizinizin önünde diz kapağı altında hareketle artan ağrı ve şişlik varsa; Os Good Schlatter denilen rahatsızlık vardır. Ağrı

ve şişlik olan bölgeye buz kompresi yapılır. Germe egzersizleri yapılır. Bu faaliyetler sırasında dizlik kullanılır.

15 yorum:

  1. Konu hakkında verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bir çoğunu bilmiyordum. Bilgi edinmenin her türlüsü iyidir benim açımdan. Bilgilendirmeler için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Diz ağrıları çekilmez bir eziyet ya.Önceden romatizma sanıyordum fakat değil galiba

    YanıtlaSil
  3. bende işim gereği uzun süre bilgisayar başında oturunca dizlerimde dayanılmaz bir ağrı oluşuyor daha sonra dinlenince geçse de kalıcı bir rahatsızlık olmasından korkuyorum

    YanıtlaSil
  4. Sizin söylediğiniz gibi bende aynı ağrı ve Şişme var hastaneye gittik eklem kemiği zedelenmesi dediler ve 2 ay içinde hafif düştüm hemen sisti aynı bolge

    YanıtlaSil
  5. Bn 13 yasindayim 1yildir bacagimda ağrıyor ve hep şişkinlik var yere oturmakta zorluk çekiyorum dizimi biryere vurduğumda ağrıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardes korkma bendede oluyodu o yaalarda oluyor oyle bosey ama yinede bi doktora gir bandaj falan veriyolar

      Sil
  6. sa bnde 10 ay önce çapraz bağ ameliyatı oldum başta hiç sorun yoktu sonradan hafif zorlanma yuzunden şişlik oluştu bi türlüü inmedi şişliği yardmcı olursanız sewinirim ?

    YanıtlaSil
  7. sa bnde 10 ay önce çapraz bağ ameliyatı oldum başta hiç sorun yoktu sonradan hafif zorlanma yuzunden şişlik oluştu bi türlüü inmedi şişliği yardmcı olursanız sewinirim ?

    YanıtlaSil
  8. Dizimin ustu sisiyo 2 yil kadar oluyor bazen az oluyo ama bazen aci veriyo ve ustu sisiyo sebebini anlamadim

    YanıtlaSil
  9. sağ dizim çok şişiyor meniskus yırtlmasıymış ama iyileştiğğni soyledi doktor fakat çok şiddetli ağrı ve şişme var ne yapmalıyım bağdaş kurp oturamıyorum

    YanıtlaSil
  10. 4 yıldır diz altında şişme var ve artık bu şişik değil bildiğin kemik, namaz kılarken parmak uçlarımla oturuyorum çok zorlanıyorum. Doktara gittim 4 sene önce 2 sene oturma falan dedi, Yaptım tekrar doktara gittim. değişen bir şey olmadı. abi bildiğin diz altımda çıkma var böle şişmiş. oturamıyorum dizüstü. Doktora geçen haftada gittim. yapacak bir şey yok diyor. Ne yapcaz bunu ağrıyorda.

    YanıtlaSil
  11. Dizim buz uygulayınca daha fazla sisiyor doktorlara başvurdum emar çekildim birşey çıkmadı sebebi nedir dizim ateş gibi yaniyor

    YanıtlaSil
  12. Emar cekindim bişey çıkmadı buz uygulaması yaptım dizim daha fazla şişti ve ateş gibi yaniyor bazen kendiliğinden iniyor sonra yine sisiyor dizimi bukemiyorum

    YanıtlaSil
  13. Baker denilen sislikteki su yukariya yani ust baldirlarda sismeye sebep olmussa ne yapmaliym? Doktoruma siskinlgmn sebebinin bu olabilme olasiligini sordgmda olblr demsti verdigi ilaclari kullniyorm ama bu baldirda olusan sisligide ortadan kaldrr mi yardmci olursanz sevnrm tsk

    YanıtlaSil