Eğitim psikolojisi için kısaca istenen yönde gelişim sağlamak için planlanan bir süreç diyebiliriz.
İnsanların gelişim özelliklerini ve öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim ortamlarını etkili bir biçimde düzenlemeyi ve eğitim öğretimi daha verimli hale getirmeyi amaç edinen uygulamalı bilim dalıdır.
Eğitim Psikolojisi öğrenci ile araştırmalar yapar. Gelişimsel, kişisel özellikleri araştırır. Kime, neyi, ne zaman hangi yöntemlerle öğretecek. Öğrencilerin öğrenmesini araştırır. Öğrenme süreciyle ilgilenir araştırır. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri araştırır. Öğrenci, öğretmen sınıf içi yapıyı araştırır.
Eğitim Psikolojisi iki ana başlıktadır. Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme.
Gelişim Psikolojisi: Büyüme ve gelişme sonucu davranışta ya da bilişsel sistemde meydana gelen değişiklikleri inceler. (Daha çok fiziksel gelişme gibi sayısal değerler büyümedir. Gelişmede davranışlarla duyuşsal sistem ile ilgilenir.
İnsanların gelişim özelliklerini ve öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim ortamlarını etkili bir biçimde düzenlemeyi ve eğitim öğretimi daha verimli hale getirmeyi amaç edinen uygulamalı bilim dalıdır.
Eğitim Psikolojisi öğrenci ile araştırmalar yapar. Gelişimsel, kişisel özellikleri araştırır. Kime, neyi, ne zaman hangi yöntemlerle öğretecek. Öğrencilerin öğrenmesini araştırır. Öğrenme süreciyle ilgilenir araştırır. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri araştırır. Öğrenci, öğretmen sınıf içi yapıyı araştırır.
Eğitim Psikolojisi iki ana başlıktadır. Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme.
Gelişim Psikolojisi: Büyüme ve gelişme sonucu davranışta ya da bilişsel sistemde meydana gelen değişiklikleri inceler. (Daha çok fiziksel gelişme gibi sayısal değerler büyümedir. Gelişmede davranışlarla duyuşsal sistem ile ilgilenir.
Öğrenme Psikolojisi: Öğretimin niteliğini geliştirmek adına
temel şartlardan bir tanesi öğrenimin nasıl gerçekleştiğini kavramasınıdır. Öğrenme kuramları, kavramları bu psikoloji
türüne girer. Öğretmeye ilişkin davranışlardır.
Eğitim Psikolojisinin Temel Amaçları:
1- Psikolojide bilgi davranışların ve
davranışlarla ilgili kavramları ölçülmesiyle oluştur.
2- Betimleme:
davranışların hangi koşullarda ortaya çıktığını araştırıyor.
3- Açıklama: neden,
nasıl sorularına yanıt bulmaya çalışır.
4- Yordama(öngörme): elimizde bir takım verilere dayanarak geleceği kestirmek.
5- Kontrol: Davranışlarının istenen düzeye ve şekle getirilmesidir.
0 yorum:
Yorum Gönder