Eğitim Psikolojisi ~ AyQo Blog
  • Ücretsiz Mobil Chat ScriptiÜcretsiz chat sitesi açabileceğiniz bir script yazmak istedim.
  • LOL İtibar Puanı KasmaDünyanın en çok oynanan ve takip edilen oyunu LOL konusunda söylemek istediğim birkaç şey var.
  • Online Anti-Virüs Tarama ve Koruma SiteleriFirmalar arası rekabet sonucu ortaya çıkan çevrim içi veya Online tarama sisteminizi korumaya yardımcı olabilecek düzeyde.
  • Çoklu Skype Açma Programsız (Resimli Anlatım)Windows live'dan kalan bir alışkanlıktır Messanger'de çoklu oturum açmak.
  • PHP Youtube Bot YapımıPHP ile Youtube'dan video bilgilerini çekme işlemini çok basit kodlarla anlatacağım.
1 2 3 4 5

24 Nisan 2012

Yazan AyQo
Eğitim psikolojisi için kısaca istenen yönde gelişim sağlamak için planlanan bir süreç diyebiliriz.

İnsanların gelişim özelliklerini ve öğrenme ilkelerini inceleyerek eğitim ortamlarını etkili bir biçimde düzenlemeyi ve eğitim öğretimi daha verimli hale getirmeyi amaç edinen uygulamalı bilim dalıdır.

Eğitim Psikolojisi öğrenci ile araştırmalar yapar. Gelişimsel, kişisel özellikleri araştırır. Kime, neyi, ne zaman hangi yöntemlerle öğretecek.  Öğrencilerin öğrenmesini araştırır.  Öğrenme süreciyle ilgilenir araştırır. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri araştırır. Öğrenci, öğretmen sınıf içi yapıyı araştırır.

Eğitim Psikolojisi iki ana başlıktadır. Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme.

Gelişim Psikolojisi: Büyüme ve gelişme sonucu davranışta ya da bilişsel sistemde meydana gelen değişiklikleri inceler. (Daha çok fiziksel gelişme gibi sayısal değerler büyümedir. Gelişmede davranışlarla duyuşsal sistem ile ilgilenir.

Öğrenme Psikolojisi: Öğretimin niteliğini geliştirmek adına temel şartlardan bir tanesi öğrenimin nasıl gerçekleştiğini kavramasınıdır.  Öğrenme kuramları, kavramları bu psikoloji türüne girer. Öğretmeye ilişkin davranışlardır.

Eğitim Psikolojisinin Temel Amaçları:
1- Psikolojide bilgi davranışların ve davranışlarla ilgili kavramları ölçülmesiyle oluştur.
2- Betimleme: davranışların hangi koşullarda ortaya çıktığını araştırıyor.
3- Açıklama: neden, nasıl sorularına yanıt bulmaya çalışır.
4- Yordama(öngörme): elimizde bir takım verilere dayanarak geleceği kestirmek.
5- Kontrol: Davranışlarının istenen düzeye ve şekle getirilmesidir.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 yorum:

Yorum Gönder